|
Mødedato: | 17/6-24 |
Mødetid: | Kl. 17.15-19.00 |
Mødested: | Personalerummet.
|
Deltagere: Tania Berg, Peter Enevoldsen, Peter Rasmussen, Jonas Sloth, Vicki Larsen, Mette Bech Nielsen, Mads Christian Pilgaard, Lone Jacobsen, Lisbeth Madsen Kaas, Hans Christian Bloom Salmonsen, Helene Mie Soelberg.
Afbud: Peter Enevoldsen, Mette Bech Nielsen,
D: Drøftelse
B: Beslutning
O: Orientering
Punkt 1 5 min | B + O: Godkendelse af dagsorden og referat |
Indhold |
|
Til referat |
|
Ansvar |
|
Punkt 2
| O: Information fra… |
Indhold |
|
Til referat | Formanden: Tildelingsmodel. Det kommer op på et politisk niveau, så det bliver drøftet.
Medarbejdere:
Ledelse: Vi er opmærksomme på, at det kræver noget arbejde, at vi får alle medarbejdere knyttet sammen. |
Ansvar |
|
Punkt 3
| D+B: Skolemælk |
Indhold | Drøftelse vedr. skolemælksordningen – Er leveringen af mælk stadig noget skolebestyrelsen ønsker, at skolen skal prioritere?
Skolens leveringslister: Info om skolemælk: https://www.skolemaelk.dk/saadan-fungerer-skolemaelk/priser/
|
Til referat | Så længe Peter er her, kan vi håndtere det, men når han stopper, stopper tilbuddet, men vi afprøver om vi kan afvikle det efter nytår. |
Ansvar | Helene |
Punkt 4
| D+B: Forslag om ændring af lejrskole fra 5 til 4 dage. |
Indhold | Grundet prisstigninger og behov for besparelser foreslår vi at ændre rammen for lejrskolen. |
Til referat | Enighed om at vi kan gå med 4 dages lejrskole, hvor elever og lærere får fri fredag |
Ansvar |
|
Punkt 5
| D+B: Forberedelse af valg |
Indhold | Som vi har aftalt, ligger vores skolebestyrelsesvalg efter sommerferien, som det er politisk besluttet ifm. opførelsen af den nye specialafdeling. Forslag: Valget annonceres ifm. skolestart (med det infomateriale vi lavede ifm. sidste valg) og gennemføres sammen med vores 1. bestyrelsesmøde (forslag d. 5/9)
Fra skolebestyrelsesvedtægten:
Ansvar for gennemførelsen af valget Den siddende skolebestyrelse indkalder skrifligt til fælles forældremøde med valg af forældrerepræsentanter til skolebestyrelsen via forældreintra eller ved brev med hjem til forældrene. Mødet indkaldes med mindst 14 dages varsel og dagsordenen for mødet skal som minimum indeholde følgende punkter: 1. Valg af ordstyrer 2. Valg af 2 stemmetællere 3. Skolebestyrelsesformandens beretning 4. Valg af medlemmer 5. Valg af suppleanter
Forældrerepræsentanter vælges for en 4-årig periode. Forældrerepræsentanter kan vælges ved forskudte valg, der afholdes én gang hvert andet år. Ved det ene valg vælges 4 forældre for en 4-årig periode, og ved det andet valg vælges 3 forældre for en 4-årig periode. Suppleanter vælges for en 2-årig periode.
Hvis skolen har specialklasser på mindst tre klassetrin, skal forældrerepræsentationen for specialklasserne udgøre mindst 1. Opstilles der ikke forældrerepræsentanter, der selv har børn i specialklasser, kan der opstilles andre forældre til børn indskrevet i skolen til at repræsentere forældregruppen.
NB: Det er for nyligt vedtaget, at vi har mulighed for at stemmeberettigede kan afgive stemmer elektronisk, hvis vi beslutter dette. |
Til referat | Lone og Lisbeth træder ud af skolebestyrelsen. Tanya(Suppleant), Mette og Vicky: 2022 Helene undersøger, om der er mulighed for en fornuftig digital valgmåde, og om det vil kunne give mere interesse. |
Ansvar | Helene |
Punkt 6
| D+B: Skolebestyrelsen fortæller lokalsamfundet om det nye specialtilbud
|
Indhold | Vi har ikke kunnet nå at få indbydelsen ud – plan b |
Til referat | Skrive ud til forældre og appellere til at de bringer budskabet videre til lokalbefolkningen, samt hænge en seddel på den hvide skole samt købmanden (Vicki vil godt hænge op) |
Ansvar | Helene |
Punkt
| O: De små korte og evt. |
Indhold |
|
Til referat | Mads-Christian: Der mangler toiletbørster |
Ansvar | Helene og Christian |
Årets møder:
30/10-23
28/11-23
10/1-24
26/2-24
16/4-24
23/5-24
17/6-24