Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

ref. 17. juni 2024

 

 

Mødedato: 

17/6-24

Mødetid:

Kl. 17.15-19.00

Mødested:

Personalerummet.

 

 

Deltagere: Tania Berg, Peter Enevoldsen, Peter Rasmussen, Jonas Sloth, Vicki Larsen, Mette Bech Nielsen, Mads Christian Pilgaard, Lone Jacobsen, Lisbeth Madsen Kaas, Hans Christian Bloom Salmonsen, Helene Mie Soelberg.

 

Afbud: Peter Enevoldsen, Mette Bech Nielsen,

                                                                                                               

D: Drøftelse

B: Beslutning

O: Orientering                                 

 

Punkt 1

5 min

B + O: Godkendelse af dagsorden og referat

Indhold

 

Til referat

 

Ansvar

 

 

Punkt 2

 

O: Information fra…

Indhold

  • Elevråd

  • Formand

  • Medarbejdere

  • Ledelse


Til referat

Formanden: Tildelingsmodel. Det kommer op på et politisk niveau, så det bliver drøftet.

 

Medarbejdere:
Lisbeth: Det fylder med nye medarbejdere grundet specialafdelingen.
Lone: Computertid er reduceret til kun om fredagen.

 

Ledelse: Vi er opmærksomme på, at det kræver noget arbejde, at vi får alle medarbejdere knyttet sammen.
Nyt fra tandlægen: se vedhæftede fil.

Ansvar

 

 

Punkt 3

 

D+B: Skolemælk

Indhold

Drøftelse vedr. skolemælksordningen – Er leveringen af mælk stadig noget skolebestyrelsen ønsker, at skolen skal prioritere?

 

 

 

Skolens leveringslister:

Billede fjernet.

Info om skolemælk:

https://www.skolemaelk.dk/saadan-fungerer-skolemaelk/priser/

 

Til referat

Så længe Peter er her, kan vi håndtere det, men når han stopper, stopper tilbuddet, men vi afprøver om vi kan afvikle det efter nytår.

Ansvar

Helene

 

Punkt 4

 

D+B: Forslag om ændring af lejrskole fra 5 til 4 dage.

Indhold

Grundet prisstigninger og behov for besparelser foreslår vi at ændre rammen for lejrskolen.

Til referat

Enighed om at vi kan gå med 4 dages lejrskole, hvor elever og lærere får fri fredag

Ansvar

 

 

 

Punkt 5

 

D+B: Forberedelse af valg

Indhold

Som vi har aftalt, ligger vores skolebestyrelsesvalg efter sommerferien, som det er politisk besluttet ifm. opførelsen af den nye specialafdeling.

Forslag: Valget annonceres ifm. skolestart (med det infomateriale vi lavede ifm. sidste valg) og gennemføres sammen med vores 1. bestyrelsesmøde (forslag d. 5/9)

 

Fra skolebestyrelsesvedtægten: 

 

Ansvar for gennemførelsen af valget

Den siddende skolebestyrelse indkalder skrifligt til fælles forældremøde med valg af forældrerepræsentanter

til skolebestyrelsen via forældreintra eller ved brev med hjem til forældrene. Mødet indkaldes med mindst 14

dages varsel og dagsordenen for mødet skal som minimum indeholde følgende punkter:

1. Valg af ordstyrer

2. Valg af 2 stemmetællere

3. Skolebestyrelsesformandens beretning

4. Valg af medlemmer

5. Valg af suppleanter

 

Forældrerepræsentanter vælges for en 4-årig periode.

Forældrerepræsentanter kan vælges ved forskudte valg, der afholdes én gang hvert andet år. Ved det ene

valg vælges 4 forældre for en 4-årig periode, og ved det andet valg vælges 3 forældre for en 4-årig periode.

Suppleanter vælges for en 2-årig periode.

 

Hvis skolen har specialklasser på mindst tre klassetrin, skal forældrerepræsentationen for specialklasserne

udgøre mindst 1. Opstilles der ikke forældrerepræsentanter, der selv har børn i specialklasser, kan der opstilles

andre forældre til børn indskrevet i skolen til at repræsentere forældregruppen.

 

NB: Det er for nyligt vedtaget, at vi har mulighed for at stemmeberettigede kan afgive stemmer elektronisk, hvis vi beslutter dette.

Til referat

Lone og Lisbeth træder ud af skolebestyrelsen. 
Helene sender et udkast til valgproceduren ud til skolebestyrelsen forinden.

Tanya(Suppleant), Mette og Vicky: 2022
Den nye bestyrelse bliver konstitueret ved 2. møde i det nye skoleår

Helene undersøger, om der er mulighed for en fornuftig digital valgmåde, og om det vil kunne give mere interesse.




Ansvar

 Helene

 

Punkt 6

 

D+B: Skolebestyrelsen fortæller lokalsamfundet om det nye specialtilbud

 

Billede fjernet.

Indhold

Vi har ikke kunnet nå at få indbydelsen ud – plan b

Til referat

Skrive ud til forældre og appellere til at de bringer budskabet videre til lokalbefolkningen, samt hænge en seddel på den hvide skole samt købmanden (Vicki vil godt hænge op)

Ansvar

Helene

 

 

Punkt 

 

O: De små korte og evt.

Indhold

 

Til referat

Mads-Christian: Der mangler toiletbørster

Ansvar

Helene og Christian

 

Årets møder:

30/10-23

28/11-23

10/1-24

26/2-24

16/4-24

23/5-24

17/6-24